.

DIT BLOG IS AFGESLOTEN

surft U rustig verder naar mijn recenter blog:

NATUUR mijn PASSIE

Veel kijk- en leesgenot,

ria

SEIZOENEN

SEIZOENEN
...in schoonheid
...
...

vrijdag 30 januari 2009

Genegenheid en Liefde



Ik schrijf vandaag
met blaadjes roos,



en streepjes blauw azuur,
met straaltjes zon
en frisse wind,
die heel de tijd,
luid neuriet en
dwingend zingt.



Ik schrijf vandaag
de meimaand in,
de maand der Lieve Vrouw,
Ze is niet alleen mijn patrones,
maar ook mijn Hemelmoeder
en de sluier die ze draagt
die is van Hemels blauw.

Blij schrijf ik noten
uit mijn kindertijd, van
Maria liederen en ommegang.
Ik schrijf geluk, herinnering,
en blijf dat kind steeds trouw.

Zestig jaren gingen voorbij,
maar die vreugde raak ik nooit kwijt;
ik schrijf in alle kleuren
van de regenboog,
“ Maria, wees gegroet ,
Lieve Vrouwe, hou ook mijn hart ,
oprecht, rein en goed.?”

In mijn hart geboren
en door mijn vingers gegleden,

ria
1 mei 2007

Geen opmerkingen: