.

DIT BLOG IS AFGESLOTEN

surft U rustig verder naar mijn recenter blog:

NATUUR mijn PASSIE

Veel kijk- en leesgenot,

ria

SEIZOENEN

SEIZOENEN
...in schoonheid
...
...

zaterdag 14 februari 2009

Kleuren















Er is groen en er is gras,
er is rood en er zijn rozen,
geel schittert fel.
Het blauw is heel discreet,
en af en toe zie je mij blozen

Het is zó heerlijk
om te zien en aan te raken;
te vertroetelen
alsof men nog een baby was;
spelend in dat groene gras.

Vogels in concert, hoog en zuiver,
geen enkele valse noot;
het is alsof ik huiver!
En zie, gans onverwacht
een bloeiende roos, knalrood!
'Geluk', dát doet mij blozen!

Ik zit op het puntje van mijn stoel,
geniet in alle talen;
" Mijn God, ik weet u HIER,
al kom ik U ook tegen
in elk mensenhart.;

Ik wil U danken,
en blijvend over U verhalen."

ria - 25.06.06

1 opmerking:

Anoniem zei

Hallo,
Ik kom je even groeten en bijlezen.
Mooie gedichten schrijf je, Ria.
Tot een volgende gelegenheid,
Louise