.

DIT BLOG IS AFGESLOTEN

surft U rustig verder naar mijn recenter blog:

NATUUR mijn PASSIE

Veel kijk- en leesgenot,

ria

SEIZOENEN

SEIZOENEN
...in schoonheid
...
...

dinsdag 10 februari 2009

Meisje in blauw


















De blauwe lucht van deze ochtend
heeft zich gehuld in grijs
met spatjes regen.

'n Goede gelegenheid om mijn
virtuele doos te openen en
opzoek te gaan, naar blauw.

Waar kan ik dat beter vinden,
dan bij de man in zijn
zetel van blauw fluweel.

Of gaat het eerder om zijn
woorden, geschreven met een
blauw-gemarmerde vulpen,
en in koningsblauwe inkt?

Ik heb mezelf beperkingen
opgelegd, minder pc,
minder forum,
meer tijd voor andere
"blauwe" dingen.

Zoals die oude dame,
die ik nu regelmatiger
bezoeken kan,
wiens handen verraden
het werk van vele jaren,
aders donkerblauw
gespannen,
in een gerimpelde huid.


Zij vertelt over vroeger
en toont mij vergeelde foto's,
behalve die ene,
kleurrijk en fris, 'n jong meisje,
in haar hemelsblauw kleed.

Hoelang is het geleden?
Wel, dat ze het niet meer weet.
Maar haar glimlach is gebleven,
en ik bespeur hoe ze was,
in de tijd van haar jeugd.

Misschien nog even zal ze
haar verhalen vertellen,
over de grote oorlog,
de honger, de angst.

Ze huivert, trekt de,
in wol gehaakte sjaal wat
dichter over haar schouders.
En glimlachend dommelt ze in;
de blauwe handen in haar schoot.

ria - 8 juni 2007

Geen opmerkingen: