.

DIT BLOG IS AFGESLOTEN

surft U rustig verder naar mijn recenter blog:

NATUUR mijn PASSIE

Veel kijk- en leesgenot,

ria

SEIZOENEN

SEIZOENEN
...in schoonheid
...
...

woensdag 18 februari 2009

Sterven

Voor ieder die een geliefde achterliet...

Als je naar de zon kijkt
moet je de ogen sluiten,
zo verblindend...

Als je hier bent
aan de overkant
schijnt de zon,
zonder te verblinden,
en je loopt geen gevaar
voor zonnebrand.

Je wandelt in het licht
dat je verwarmt,
en met vreugde overlaat.
De bloemen zijn
getooid met prachtige kleuren
die ik vroeger niet kende.
Er is zoveel schoonheid
die ik nooit eerder heb vermoed.

'Hemels'
zo wordt dit Paradijs genoemd.
En het geluk,
is van zo'n intense grootheid,
dat je het niet kunt uitdrukken
in de woorden van mensen.

Dicht bij God,
die zelfs met deze nieuwe ogen
verblindend is.
Daarom buigen wij in eerbied
voor Hem,
die alles heeft gemaakt
en in stand houdt.

De engelen, zij zijn de wachters
van dit Paradijs,
zij vervullen hun taken,
zoals wij op aarde
de onze hebben vervuld.

Muziek, van ongekende schoonheid
vloeiend als de liefde
die hier heerst onder elkaar.

Ween niet, mijn geliefde
als je met mij zou kunnen delen
in dit hemels geluk,
zou je weten dat tranen overbodig zijn.

Tenzij je tranen van geluk weent
om wat reeds mijn deel is
en ooit jouw deel mag zijn.
Omdat GOD liefde is,
en altijd zal zijn.

Open jullie harten voor Hem,
die je ooit zal binnenleiden
in dit Paradijs.
HIJ is DE WEG!

ik weet niet waarom deze gedachten
mij plots vervullen,
ik schrijf ze in deemoed neer.

ria - 8 juli 2006

2 opmerkingen:

Anoniem zei

hallo Ria
ik ben Greet ,en weer terug uit het ziekenhuis.
het gaat gelukkig iets beter,nog niet zoals ik wil,heel erg moe.bedankt voor je berichtje.
De eerste twee gedichten mag ik die over schrijven, daar heb ik op het moment heel veel aan .
groeten Oma Nijn.

Anoniem zei

Dit is echt een heel mooi gedicht Ria, en ik kan er ook wel wat mee. Ondertussen druppelt er dus een traan uit mijn oog, maar dat komt door het schrijven en mijn herinnering aan mijn paps die op 29-jarige leeftijd is verongelukt.

Liefs, Helma